Een eigen huis, een plek onder de zon

Ons huis, heit hier, stage etc...

We zijn over! 
15 September hebben we de sleutel van ons eigen huis gekregen!  We zijn er datzelfde weekend meteen in gaan wonen.  150 m2, zonder de woon-kelder meegerekend te hebben.  Een veel groter huis dan ik had gedacht dat we zouden kunnen krijgen voor onze price range :) :)

We kijken uit over velden.  Een veld met koeien en een veld met wild gras wat Native Reserve Land is en waar dus nooit op gebouwd zal/kan worden.  Heerlijk!
's Ochtends wordt ik vaak wakker met een uitzicht op hertjes achter in het veld en 's middags kom ik thuis met een heerlijk zonnetje in onze West facing achtertuin.

Het huis is in prima staat en het enige wat we moeten doen is een nieuwe deur en een nieuwe water heater.  Zelf gaan we ook de vloer en de keuken doen, maar dat is iets wat we willen ipv wat moet :)


Heit
In Augustus was heit hier, was super leuk was.  Het was helaas niet een hele goede timing in verband met mijn werk en het inpakken voor de verhuizing, maar we hebben toch twee weekendjes wat leuke dingen kunnen doen.  Heit en ik zijn een dagje de 22 (Cowboy trail) op geweest en we zijn met z'n drieën een weekendje te kamperen geweest.  Cam's broer en diens vriendin kwamen ook langs op de camping en we hebben een gezellige 2 dagen gehad.

Hikeje met heit

Lunch @ highway 22

Op het pad achter ons nieuwe huis

Rodeo!


Lekker gezellig bbqen

Can't go without playing risk!




Stage
Ik ben ik September ook begonnen met mijn stage.  Mijn laatste stageplek voor ik een "echte juf" ben :D  Ik ben hier een maandje in September, dan om de vrijdag en dan in Januari voor 6 weken.
Ik loop stage bij groep 5 in Connect Charter School, wat eerst de Calgary Science School hete.  Het heeft erg veel focus op outdoor education, wat mij super interesseert.  Ik heb het hier heel erg naar mijn zin!

Nog twee bruiloften
We hebben ondertussen nog twee bruiloften gehad.  Een van Katrina en Alex in juli in Victoria, BC.  Een van Jill en John in augustus in Cochrane, AB.

Katrina en Alex's in Victoria BC



The happy couple

Fish and chips at the pier the day after the wedding


Jill and John's in Cochrane, AB





Comments

Popular posts from this blog

Our summer 2021 so far

Chloe Grae Champion

Ons leventje deze eerste 3.5 maanden