Bruiloft in Penticton en hike en kamperen bij Glacier Lake

Juni 2016

Hey allemaal,

Het is weer een tijdje geleden en zeker tijd voor een nieuwe kleine update van deze kant van de wereld.

Bruiloft
28 mei hadden vrienden van ons hun huwelijk.  Ze wonen in Calgary maar hadden de ceremonie in Penticton, British Columbia, onze buurprovincie.

Het is erg mooi in die buurt, dat is waar Cam en ik vorig jaar op vakantie zijn geweest.  Het lijkt een klein beetje op Frankrijk en met veel wijngaarden.
Het was een mooie bruiloft en we hebben heerlijk gelachen en gedanst.

Wij op de bruiloft


(Oh ja we hebben ook nog een keer de "locked room" gedaan met Joe en Melody!)


Backpacking hike
Het weekend erna, 4 en 5 juni, ben ik samen met Cam's broer's vriendin (Andria) gaan backcountry hiken en kamperen.  We zijn naar Glacier Lake geweest. ( Locatie: https://www.google.ca/maps/place/Glacier+Lake+Trail,+Improvement+District+No.+9,+AB/@51.9485007,-117.9176812,8z/data=!4m5!3m4!1s0x53778dcc092dec35:0x16b43d85ef35d662!8m2!3d51.9484974!4d-116.7970705 )

Het was en super ervaring!  We zijn 5 km verder gegaan dan de backcountry camping zodat we helemaal aan de voet van de glacier en het meer zaten.  Een heel (steentjes) strand voor onszelf met aan de ene kant een enorme gletsjer (veel groter dan degene bij Lake Louise, voor degenen die die hebben gezien) en aan de andere kant een van de grootste meren in Alberta die super blauw was.

We waren helemaal alleen, dus we moesten zeker bear-safe zijn!  We zagen veel beren sporen en in de backcountry moet je altijd al je eten en lekker ruikend spul in een "bear hang" doen.  Een tas o.i.d. wat je tussen twee bomen in hangt zodat beren er niet bij kunnen.  Je hebt je tent vervolgens op een redelijke afstand van deze bear hang.

We hebben heerlijk, ongestoord, geslapen en werden wakker met een orkest aan vogeltjes en geen mens of teken van mensen te bekennen -wat heerlijk!

Wat wel spannend/schokkend was is dat zo'n 20 meter van onze tent vandaan we een verse cougar drol vonden op de trail waarop wij waren aangekomen.  Gelukkig geen cougar gezien (van al de wilde dieren vind ik die het spannendst...).

Een super weekend van 27 km in totaal en 2 dikke blaren en blauwe heupen (van de zware backpack -wat overigens erg normaal schijnt te zijn) als herinnering voor de week erna ^_^  Het was het dubbel en dwars waart en ik ga het zeker vaker doen!  Het lijkt Cam ook super, so stay tuned!


Zonnebedjes gemaakt van mos (vonden we)


Water filter (zo kan je overal water drinken!)

Berenpoot! :)

Bear hang (opslag in de boom hangende) maken voor ons eten


Heerlijk wakker worden met een kopje koffie


Ons kampeer plekje (gletcher op de achtergrond)



Mijn werk - welke dingen ik doe
Ik werk al weer een hele tijd op de golfbaan.  Ik ben eind april begonnen en ga er werken tot eind Augustus.  Elke ochtend moet ik er om 5:20 zijn.  Ik sta dus om 4:15 al op! :o haha

Ik maai greens, ik hark bunkers en ik maai veel tees.  Tees maaien is wat ik ga doen voor het CPWO tournament (Canadian Pacific Women's Open), de laatste week van Augustus. We werken met een team van 50 in totaal, op twee golfbanen - Priddis heeft 36 holes (2x 18).  Ik werk op The Raven met 24 anderen.  En The Hawk heeft ook 25 mensen (dat is Cam's golfbaan :))

Mijn mooie werk


De maaier achter een golfcartje

Lief hertje, helemaal niet bang

Prachtige regenboog tijdens een zonsopgang


Met Tracey op Calgary Stampede dag op het werk


Greens maaier

Sandpro (fairway bunker hark machine)

Vroem vroeg


Regenboog in sprinkler

In m'n werk kleding

Comments

Popular posts from this blog

Our summer 2021 so far

Chloe Grae Champion

Ons leventje deze eerste 3.5 maanden