Juli 2019 - 14 maanden niet werken???

Klaar met school
Eind juni is school hier afgelopen, dus ik ben nu al anderhalve week lekker vrij.
Dit is mooi, want ik begin nu (30 weken) rug en buikspier klachten te krijgen, dus dan is het fijn dat ik gewoon even kan liggen wanneer ik wil. Voor deze laatste twee maandjes ga ik lekker zwangerschapsyoga doen, de baby kamer in gereedheid brengen, verlof regelen, kamperen, en lekker van de zomer genieten. Cam werkt veel, maar ik heb teacher vriendinnen, Mirjam die met zwangerschapsverlof is en m'n schoonmoeder hier in het dorp.

Tent trailer
We hebben met oog op de toekomst _πŸ‘ͺ_ een tweedehands vouwwagen gekocht en met m'n zwangerschaps kussen mee lukt zwanger kamperen prima daarin! Twee weken geleden zijn we voor Canada Day (1 juli) long weekend met Jon & Jill en Daan & Mirjam twee nachtjes te kamperen geweest in Waiparous, wat super gezellig was. 

De honden en ik met onze tent trailer

14 maanden niet werken?
Ja, ik heb nu eerst twee maanden zomervakantie en vervolgens begint in September mijn zwangerschapsverlof. Dat is hier in Canada 12 maanden lang! Je krijgt dan tijdens die maanden zo'n 50% van je loon betaald door de overheid. Het komt voor mij persoonlijk heel mooi uit omdat ik dan precies 1 schooljaar mis en ik in het 2020/2021 schooljaar weer kan beginnen.

Baby met 29 weken (hoofdje is rechts, voorzijde)

Bolle ik @ 29 weken

Baby Shower
18 Augustus organiseren drie vriendinnen een baby shower voor mij. 

In Nederland komen familie en vrienden op kraambezoek als de kleine geboren is en nemen dan meestal een cadeautje mee voor de kleine spruit tijdens de “poppe slok”. In Canada (en Engeland en Amerika) werkt dit ietsje anders: hier is het gebruikelijk om een zogenaamde “baby shower” te organiseren. Dit is het moment waarop vrienden en familie vaak een cadeau meenemen in plaats van tijdens de kraamtijd. Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat de aankomende ouders alle spulletjes in gereedheid hebben voordat de baby geboren wordt. Op deze manier kan familie en vrienden iets kopen wat de ouders echt nodig hebben, en hoeven de ouders niet alles zelf te kopen voor baby’s komst. Om ervoor te zorgen dat ouders niet dubbele dingen krijgen, creΓ«ren ze een baby registry. Dit kan bij een winkel of, vaak wanneer familie verder weg woont, via een online shop. Wij hebben voor Amazon gekozen (beetje zoals bol.com) zodat mensen ervoor kunnen kiezen om het te laten bezorgen. 

Mocht je een kijkje willen nemen, dit is onze baby registry:
πŸ‘‰ https://www.amazon.ca/baby-reg/baukje-groothof-september-2019-cochrane/3PYJKE316WWWK 

Support
We zijn enorm lucky dat een vriendin van mij klaar is met kinderen hebben en ons al haar baby kleertjes heeft gegeven. We hebben enorm veel kleertjes, echt nog meer dan we eigenlijk nodig hebben. Zo lief en fijn!
Daarnaast lenen vrienden met kinderen ons veel dingen, die na ons in de vriendenkring de rondte zullen blijven gaan. Ook super leuk en fijn! Het is natuurlijk niet leuk om zo ver van familie te zitten, maar toch voel ik wel dat we een goed netwerk om ons heen hebben πŸ’›

Comments

Popular posts from this blog

Chloe Grae Champion

Our summer 2021 so far

The road to rainbow baby