Maart 2019 - maar weer even een update

Voor wie het leuk en interessant vindt: weer eventjes een update van ons leventje hier in Cochrane Alberta.

Mijn werk
Ik werk sinds mei 2018 full time bij Nakoda Elementary School in Morley AB. Vorig school jaar 2 maanden in Grade 4 en dit school jaar sinds September in Grade 4/5 split. De twee split klassen in de school (waarvan mijne dus 1 is) bestaan uit de kindjes die a) een learning disability hebben b) behavioural problems hebben of c) dit jaar voor het eerst naar school gaan. Naast mijn kinderen leer ik zelf dus ook enorm veel!
Het is hard werk, maar ik geniet volop! Basisschool-ik had gelijk - juf is de baan voor mij! Dit werk is echt mijn ding en zo goed als elke dag is leuk :D

Cam's werk 
Z’n vorige baan (Priddis) was een super grote golfbaan: 36 holes i.p.v. 18. Dus daar was 1 “super-superintendent” (Cam’s baas) die alle 36 holes overzag, met 2 assistent super intendents (1 per 18 holes: Cam en Lance).
Nu is het alleen Cam als superintendent voor z’n nieuwe golfbaan (Glen Eagles) met 18 holes :)

Het is enorm druk voor hem, omdat de golfbaan en de machines en gebouwen een beetje achterstallig onderhoud heeft ervaren. Maar dat vind hij juist wel een uitdaging: de golfbaan weer in top conditie krijgen en echt een verschil kunnen maken.

Ik vind het natuurlijk enorm fijn dat hij veel dichterbij werkt nu hij hier in het dorp werkt: 15 minuten rijden in plaats van 45. Vooral in de vroege ochtenden stelt het mij gerust omdat hij nu niet meer moe achter het stuur hoeft te zitten met allerlei herten in de berm.

Verder
Verder gaat alles ook goed. We zijn beide gezond en de honden maken het ook prima. We hebben de langste kou-periode in 21 jaar hier gehad! Langer dan een maand bleef het maar onder de min 20 hangen, brrr!! Gelukkig is het nu weer lekker aan het opwarmen en het pluspunt: door de lange kou is the Mountain Pine Beatle nu zo goed als uitgestorven hier in Alberta (meer info: https://www.nrcan.gc.ca/forests/fire-insects-disturbances/top-insects/13381).

Eind Februari ben in een weekendje naar Las Vegas geweest, met 4 vriendinnen uit Cochrane. Het was erg gezellig en spectaculair! Wat is Vegas extreem zeg, jeetje!
Begin Maart heb ik samen met twee andere vriendinnen van haar, Mirjam's baby shower gehost. Zij is nu moeder van Lucas, die 8.5 weken te vroeg was geboren (de zaterdag dat ik in Vegas zat trouwens).

De afgelopen dagen hebben we heerlijk warm weer gehad. Cam hoopte maandag (25 Maart) de golfbaan te kunnen openen. De grond zou dan nog wel bevroren zijn en bij zijn vorige golfbaan zouden ze nooit zo vroeg openen, maar GlenEagles is op de zijkant van een grote heuvel en in de wind en zon, dus de sneeuw smelt enorm vroeg daar. Daarnaast is het een public- in plaats van een private golfbaan, dus voor de verdiensten is het goed om zo snel mogelijk te openen. Ze openen nu niet meer morgen omdat we nog weer een beetje sneeuw en kou krijgen, maar nu zijn ze in ieder geval klaar voor de volgende warme periode.

Visite
We hebben in de zomer van 2017 mijn moeder en Don hier op visite gehad wat erg leuk was. We zijn naar Banff en British Columbia geweest en hebben een hele leuke tijd gehad.
Afgelopen (2018) zomer hebben we meerdere mensen hier gehad, natuurlijk voor de bruiloft!  Mem is hier voor meer dan een maand geweest, wat enorm leuk en gezellig was. Heit en Tjitte Jaap zijn ook voor een paar weken langs geweest en toen hebben we ook gekampeerd, gehiked en van allerlei dingen gedaan. Cam's nana was ook naar de bruiloft gekomen (zij woont in Ontario). Dit was heel leuk, want ik had haar nog nooit ontmoet, plus het is natuurlijk speciaal om grootouders er bij te hebben.

Comments

Popular posts from this blog

Our summer 2021 so far

Chloe Grae Champion

Ons leventje deze eerste 3.5 maanden