Ons leventje deze eerste 3.5 maanden

Hoe gaat het nu Baukje?

Super! Wat is het leven prachtig mooi met een kleine erbij! Ik geniet elke dag vol op!
Ja zo nu en dan ben ik moe en ja ik heb het er druk mee, maar oh wat is het het waard om al die mooie momentjes mee te maken en haar zo te zien groeien en ontwikkelen.

Tot nu toe slaapt ze redelijk tot erg goed dus dat helpt denk ik wel. Ik kan me op de mindere slaap dagen niet voor stellen hoe moeders van slecht slapende babies zich wel niet moeten voelen... Maar ja bij ons gaat het dus top. Nynka groeit ook goed, de borstvoeding gaat goed en ze is een blije baby.

Mijn lichaam
Zoals velen van jullie al wel weten ging mijn zwangerschap niet echt van een leien dakje. De eerste drie maanden enorm misselijk, de eerste 4.5 maanden super bang dat we hetzelfde mee zouden maken als je eerste keer met Cas, en de laatste 3 maanden super veel pijn van mijn uit elkaar scheurende buikspieren.

Nou mijn lichaam had door die buikspieren (diastasis recti) en de keizersnede ook heel wat om te helen. Dus ik loop nu bij de fysiotherapeut en die geeft mij speciale oefeningen om alles weer een beetje op orde te krijgen. Ik volg deze oefeningen heel getrouw en nu, na twee maanden bij de fysio te lopen, voel ik me al weer een heel stuk beter! Mijn buikspieren zullen waarschijnlijk nooit weer helemaal naar elkaar toe gaan, maar de spanning in het midden (tussen de rechter en de linker helft) begint weer goed terug te komen door de oefeningen.

Wasbare luiers
Velen noemen me dapper en "oh dat zou ik echt niet aan durven, al dat werk!". Maar dat is het onwetende stuk wat je bang maakt. Want het is ECHT niet moeilijk! De meeste mensen denken aan hoe het vroeger was: katoenen lappen vouwen, weken, handspoelen, bah! En wat een werk!
Tegenwoordig maken ze zo super veel verschillende soorten en lijken de wasbare luiers die ik heb op wegwerp luiers maar dan schattiger!

Je gooit ze zo in de was machine en ik raak de poep niet eens aan. Het enige wat meer werk is, is dat je er een wasje bij hebt om de dag. Eerst een koud voorwasje en daarna een heavy duty hoofdwas.

Het is het me enorm waard. Ten eerste: je bespaard enorm veel geld! Zo'n $200 voor alle luiers (als je nieuw kiest) en die luiers kunnen 2 a 3 kinderen hun hele leven mee gaan! Ten tweede, ook super belangrijk: hier in Canada gaat alle afval de grond in en een wegwerp luier duurt een halve eeuw om te vergaan in de grond... Bedenk eens hoeveel luiers een baby gebruikt per dag!!!

Mocht je het ook wat lijken (wat ik zeker aanraad natuurlijk, haha) deze meid heeft een hele goeie YouTube playlist er over: https://www.youtube.com/playlist?list=PLD5E1175A23AD31DC

Naast Nynka
Verder ga ik lekker vaak even een blokje te wandelen, ga ik op visite bij vriendinnen of doe ik dingen met de andere moeders in het dorp die ik ken van onze zwangerschap cursus.
Cam en ik doen curling op vrijdag avonden van oktober tot ongeveer maart volgens mij. Vorig jaar speelden we beide in een team met vrienden, maar dit jaar gaan we om en om. Ik heb vorige week vrijdag voor het eerst weer gespeeld, en dat ging prima en was super leuk!
Ook ben ik gister voor het eerst weer eens naar spin class geweest, samen met een vriendin die hier aan dezelfde straat woont. Oh dat was eerst weer even zwaar hoor, maar super leuk!!

Ps. Sommigen van jullie hebben het gevraagd en ja Nynka spreken we uit als "Nynke". We hebben het met een A aan het einde gespeld zodat het voor de Engels sprekenden gemakkelijker is te begrijpen wanneer ze het geschreven zien.







Comments

Popular posts from this blog

Our summer 2021 so far

Chloe Grae Champion