January 2017 - New Year Resolutions!

Oops, deze post heeft een aantal maanden in "draft version" opgeslagen gezeten.  Geschreven in januari.

Ik denk dat 2017 een super jaar wordt!  (...en dus wordt het dat ook ;))

Cam en ik hebben 2016 afgesloten met een geweldige trip naar de bergen en een bere gezellige oudejaarsavond met vrienden.

Cam was 31 December jarig en als verjaardagscadeautje hebben we een nachtje een wilderness hostel ten Noorden van Lake Louise doorgebracht.  Op de 30e hebben we langs Bow Lake gesnowshoed en de 31e zijn we er zelf dik 3 uur er op uit getrokken en onze eigen route uitgestippeld.  Vooral dat avontuurtje was geweldig omdat we door ongerepte natuur met een perfecte dikke deken sneeuw stapten.  De snowshoes waren die dag ook echt wel nodig aangezien we zonder dezen tot bijna onze heupen in de sneeuw zouden zakken.
De nacht in het wilderness hostel was ook heerlijk.  Het hostel was heel basic zonder elektriciteit en heet water en je moest het laatste stuk vanaf de weg lopen om er naartoe te komen.  Je rugzakken en eten kon je op een slee achter je aantrekken :)  Geen luxe was heerlijk ontspannend en met niks en niemand om ons heen schenen de sterren enorm helder!

Een nieuw jaar is altijd een goed moment om even na te denken over hoe je het afgelopen jaar hebt beleefd en wat je doelen zijn voor het volgende jaar.

Mijn voornemens om meer bewust van het leven genieten, een paar pondjes er af te krijgen, en er nu toch echt serieus voor te gaan zitten om mijn gitaar te leren bespelen zijn alle drie toch wel echte typische New Year resolutions.

Maar als ik naar mijn afgelopen jaar kijk zijn er toch ook wel echt een aantal dingen die ik heb beleefd die me diepere doelen hebben laten stellen.  2016 was een jaar waarin van allerlei leuke belevenissen en ontwikkelingen zijn gebeurd maar ik heb ook een aantal pijnlijke realisaties en ervaringen gehad.

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe positief of negatief je jaar was.  Take a deep breath, relax and ...reflect!  Van elke ervaring leer en groei je en het is aan jezelf om te kiezen hoe je deze lessen toe past op je volgende jaar :)

Misschien een typisch quarter century crisis momentje, maar ik stel me voor om dit jaar meer te leunen op mijn eigen zelfvertrouwen en me te richten op mijn doelen en mijn "missie"!  Mijn doelen, maar ook mijn normen, waarden en grenzen.
Mijn voornemen is om meer congruent te zijn - om te leven volgens de waarden waarin ik geloof en proberen te stoppen met het mezelf altijd willen bewijzen.  Simpelweg gewoon "zijn" en leven met zelfvertrouwen.  Daarmee zal ik hopelijk dan ook de andere belangrijke mensen in mijn leven rustig kunnen laten zijn wie ze zijn zonder dat zij mijn leven te veel beïnvloeden.

Nou mensjes, als afsluiter een samenvattende motiverende zin:  Ga je dromen en idealen achterna, hou van jezelf en kies ervoor om positief te zijn en blijven!

Comments

Popular posts from this blog

Chloe Grae Champion

Our summer 2021 so far

The road to rainbow baby