Cold and heat!

Donderdag, 19 Januari 2012

Hey allemaal!

Al weer meer dan 2 weken verloofd! Het leventje hier, na zo’n sprookjesachtige avond, weer gewoon door (ja ja ik klink wat soetsappig, maarja dat hoort erbij hoor! :-D)

Myles is een week geleden (de 12e) weer omhoog gevlogen, naar Fort MacMurray. Die zit daar nu in de super dikke kou!! -40 en kouder, BRR!!
Maar! Hij is niet de enige hoor! Het is hier deze week in Calgary ook FLINK koud geweest (nu nog eigenlijk…) Het was tussen de -35 en -49!!! En nu is het -27 en dat is dan bijna ‘lekker’…!! :-Gelukkig zijn we volgende week weer ‘in the single digits’, zoals ze dat hier zeggen. Dus niet kouder dan -9. Nu al zin in!

Deze week ben ik begonnen met een nieuwe uitdaging: Moksha Hot Yoga (een andere variant is Bikram Hot Yoga, misschien wel van gehoord?) Hierbij zitten we als sardientjes in een super hete zaal; 37 graden (- in het begin, later volgens mij wel heter, met al die hete zwetende mensen!), en doe je allemaal yoga poses.
Door de hitte ben ik zelfs (ja, IK zelfs!) flexibeler dan normaal. En ik kon gister (2e keer) de poses al mooi meedoen :-D
De eerste keer moest ik heel erg wennen aan de warmte (wat de instructrise ook al zei dat zou gebeuren) dus heb ik ongeveer de helft meegedaan en de andere helft in “Child pose” gelegen (da’s dus een yoga pose)
Je zweet enorm! Al bij de eerste 2 poses glimt iedereen en halverwege zijn je kleren en je haar heeeeelemaal doorweekt. Erg interessante en unieke work out is het!
Ik doe dit samen met een vriendin en we gaan dit voor een maand doen (er was een month-special) en daarna 1 of 2 keer in de week, (er zijn 2 community classes – de normale lessen zijn heel erg prijzig)

Geinteresseerd? -- > http://yoga.about.com/od/typesofyoga/a/mokshayoga.htm en http://yoga.about.com/od/bikramyogahotyoga/a/bikram.htm

Afgelopen zaterdag hadden we een verjaardagspartijtje van Candice’s hondje (Pia), samen met Pia’s zusje (ja ik ben hier wat te nuchter voor, maar hier zijn honden behandeld net als je kindjes!) Ach ja het was heerlijk weer en het was gezellig :)
Daarna op naar Deborah en Chris’s huis, waarna Deborah en ik gezellig te winkelen zijn geweest, ergens wat eten en daarna voor de chickflick (“meidenfilm”) bij haar thuis :) Die nacht ben ik daar blijven logeren en de volgende dag zijn we gezellig te zwemmen geweest naar een wave pool met allemaal glijbanen en van die grote bollen aan een touw waarmee je het water in kan slingeren en een lekkere stoomkabine. Daar hebben we het dus erg naar onze zin gehad en het was natuurlijk een erg geslaagd weekend!

Ps. Voor degenen die ik het filmpje heb gestuurd: zaterdag 4 Januari moest natuurlijk 14 Januari zijn en ja mijn NLs klinkt nergens naar en ik weet dat het word waar ik niet op kwam “badkamer” was (kwam in me op zo goed als net nadat ik het filmpje had gemaakt ;-))Haha!

Ohja en fijn dat jullie allemaal Blue Monday hebben overleefd! –dat is de 3 e maandag van de maand Januari en dat schijnt de meest deprimerende dag van het jaar te zijn! ;-)

Veel liefs,
Baukje!

Comments

Popular posts from this blog

Chloe Grae Champion

Our summer 2021 so far

The road to rainbow baby